kulturystyka logo

Działy serwisu

Najtańsze sklepy

  1. FitArena.com.pl
  2. Centrumodzywek.net
  3. Muscle-zone.pl
  4. [Zaproponuj]

Bądź na bieżąco

Ranking odżywek

Losowe artykuły

Fitness

fitness

Partnerzy

Osób on-line: 14

sen

Sen kluczem do sukcesu

Sen odgrywa kluczową rolę w syntezie białek, uwalnia hormon wzrostu i daje Ci niezbędną energię do kolejnych treningów. Sprawdź dlaczego jest tak ważny.

Sen jest najprawdopodobniej najważniejszą częścią cyklu regeneracji. Ale jak dużo mu poświęcać czasu? Praca, szkoła, studia czy też imprezy - wszystko to może zakłócić odpowiedni rytm sypiania. Dlatego należy zwrócić szczególną uwagę na zarządzanie swoim czasem. Jeśli nie będziesz wystarczająco długo spał Twoje mięśnie nie urosną.

Odpoczywaj

Po pierwszy co znaczy odpoczywać? Odpoczynek to okres czasu między treningami, który nie zabiera wiele energii. Każda parta mięśni potrzebuje różnej liczby dni na odpoczynek. Na każdym treningu powinieneś być silniejszy, jeśli zapewniłeś organizmowi odpowiednią ilość odpoczynku. Na każdym treningu włókna mięśniowe są rozciągane i niszczone. Ile potrzebują na regenerację? To indywidualna cecha każdego człowieka.

Śpij

W trakcie snu wzrasta poziom hormonu wzrostu. Ten wzrost zaczyna się już po 30-45 minutach od zaśnięcia. Nie ma uniwersalnej liczby godzin snu, która jest odpowiednia dla każdego człowieka, ale można jako wzorzec podać przedział od 6 do 12h. Jeśli następnego dnia czujesz się wypoczęty to oznacza to, że liczba godzin snu była wystarczająca. Jeśli długość Twojego snu jest wystarczająca to prawdopodobnie nie potrzebujesz żadnego budzika.

Wskazówki

Niekiedy zdarza się, że nie możesz w nocy iść spać, bo np. pracujesz. Wtedy najlepiej jest w trakcie dnia uciąć sobie kilka drzemek. 12 minut drzemki w ciągu dnia to tak jak 2 godziny snu w nocy. By uniknąć kłopotów z zaśnięciem nie pij wieczorem kawy i wody. W zaśnięciu pomoże za to wzięcie prysznica. Jeśli chodzi o suplementy to w prawidłowym zasypianiu pomoże ZMA, a przeszkodzą termogeniki. Jeśli nie możesz wysypiać się w ciągu tygodnia to koniecznie nadrabiaj zaległość w weekend.

"" znaleziono też na stronach:

Tagi: sen - zdrowie - trening - regeneracja - odpoczynek - mięśnie - zma - termogeniki

Komentarze

Dodaj komentarz +