kulturystyka logo

Działy serwisu

Najtańsze sklepy

  1. FitArena.com.pl
  2. Centrumodzywek.net
  3. Muscle-zone.pl
  4. [Zaproponuj]

Bądź na bieżąco

Ranking odżywek

Losowe artykuły

Fitness

fitness

Partnerzy

Osób on-line: 6

lou-ferrigno

10 mitów kulturystyki i fitness

W obecnych czasach obserwujemy duży postęp nauki. Dzięki temu wiele dotychczas uznanych prawd na temat treningu i odżywiania może być obalonych.

  1. Nie jedz późno w nocy
    Fałsz. Kalorie należy dozować równomiernie przez cały dzień. Nie należy wieczorem robić sobie głodówki. Wieczorem śmiało można jeść produkty białkowe, np. ser biały chudy.
  2. Trenuj do upadłego
    Fałsz. Czasem trzeba ciężko trenować, ale nie zawsze. Ćwiczenie na każdym treningu do upadłego skończyć się może jedynie przetrenowaniem.
  3. Cukier jest zły
    Fałsz. Cukier jest bardzo przydatny po treningu. Insulina uwalnia cząstki białka i węglowodanów i transportuje je do mięśni.
  4. Siedząc możesz strawić jedynie 30 gramów białka
    Fałsz. Zapotrzebowanie na białko jest inne u różnych ludzi. Skup się na tym jak dużo kalorii dostarczasz organizmowi przez cały dzień.
  5. Nie możesz rozbudować mięśni i zrzucić tłuszczu w tym samym czasie
    Fałsz. Zdrowe odżywianie i trening sprawi, że rozbudujesz mięśnie i zrzucisz tłuszcz.
  6. Po treningu siłowym wykonuj trening cardio
    Fałsz. Dzień powinieneś zacząć od treningu tlenowego, poranek to najlepsza pora.
  7. Tłuszcze są złe
    Twój organizm potrzebuje zdrowych tłuszczu, możesz je znaleźć w:
    • rybach
    • migdałach
    • naturalnym maśle orzechowym
    • olej z siemia lnianego
  8. Rozciągaj się przed treningiem
    Fałsz. Więcej korzyści odniesiesz rozciągając się po treningu. W ten sposób zniwelujesz zmęczenie i ból mięśni.
  9. Zawsze ćwicz ciężko
    Fałsz. Aby uniknąć przetrenowania różnicuj swój trening. Zmieniaj czas treningu, rodzaj ćwiczeń, a także liczbę serii i powtórzeń.
  10. Nigdy nie ćwicz, gdy jesteś obolały
    Dni odpoczynku są tak samo ważne jak dni treningowe, ale przecież rzadko jest tak, że boli Cię każdy mięsień. Jeśli bolą Cię nogi, bo wczoraj ćwiczyłeś nogi, to dlaczego nie mógłbyś dzisiaj ćwiczyć rąk?

"" znaleziono też na stronach:

Tagi: trening - przetrenowanie - mięśnie - odżywianie - trening

Komentarze

Dodaj komentarz +