kulturystyka logo

Działy serwisu

Najtańsze sklepy

  1. FitArena.com.pl
  2. Centrumodzywek.net
  3. Muscle-zone.pl
  4. [Zaproponuj]

Bądź na bieżąco

Ranking odżywek

Losowe artykuły

Fitness

fitness

Partnerzy

Osób on-line: 28

warzywa

Kontuzje - co jeść?

Z ciężkimi treningami nieodłącznie wiążą się naciągnięcia mięśni i bóle stawów. W tym artykule dowiesz się co jeść, aby szybciej wyleczyć kontuzje.

Być może nawet nie zdajesz sobie sprawy, że do regeneracji po wszelkich urazach organizm potrzebuje różnorodnych składników odżywczych.

Naciągnięte ścięgno

Do regeneracji ścięgien potrzebujesz białka i potasu. Nieobce powinny Ci być kwasy tłuszczowe omega-3 - aby zmniejszyć stan zapalny. Powinieneś jeść łososia (przyrządzonego na przykład na grillu), gotowane brokuły, jagody.

Siniaki

Dla udrożnienia naczyń krwionośnych potrzebujesz witaminy C. Aby poprawić krzepnięcie krwi niezbędna jest witamina K. Przyda Ci się też olej z oliwek, który działa przeciwzapalnie.

Powinieneś jeść szpinak, truskawki, oliwę z oliwek i nasiona słonecznika.

Rany

Do produkcji komórek skóry niezbędne jest białko. Dla produkcji kolagenu konieczna jest witamina C i cynk. Żelazo sprawia, że krew lepiej transportuje tlen. To wszystko sprawia, że rany goją się szybciej. Powinieneś jeść wołowinę lub inne chude mięsa - mają dużo białka i żelaza. Na deser może być kiwi.

Skurcze mięśni

Do zapobiegania skurczom mięśni niezbędne są wszelki płyny zawierające elektrolity takie jak potas i sód. Znajdziesz je np. w arbuzie i pomidorach.

Zapalenia stawów

Potrzebujesz bromelainy np. z ananasa, a także kwasów tłuszczowych omega-3. Powinieneś jeść tuńczyka, wiśnie i sok ananasowy.

Złamania kości

Potrzebujesz wapnia, witaminy D, magnezu i fosforu, aby odbudować kości. Proponujemy koktajl owocowy, wymieszaj pomarańczę, 3/4 szklanki jogurtu naturalnego bez tłuszczu, łyżkę miodu i pół szklanki posiekanych migdałów. Smacznego!

"" znaleziono też na stronach:

Tagi: kwasy tłuszczowe - omega-3

Komentarze

Dodaj komentarz +