kulturystyka logo

Działy serwisu

Najtańsze sklepy

  1. FitArena.com.pl
  2. Centrumodzywek.net
  3. Muscle-zone.pl
  4. [Zaproponuj]

Bądź na bieżąco

Ranking odżywek

Losowe artykuły

Fitness

fitness

Partnerzy

Osób on-line: 13

izolat-bialka

Dieta Intermittent Fasting - 16 godzinny post

Zapewne znasz już mnóstwo diet, o których ktoś kiedyś napisał, że są rewolucyjne. Dieta IF jest naprawdę zupełnie inna. W tym artykule przeczytasz o jej najwazniejszych zasadach. Sam oceń, czy faktycznie jest rewolucyjna.

Jaka jest typowa dieta każdy wie... Masz specjalny, dedykowany jadłopis (czasem jesz normalnie, a specjalny jadłospis jadasz dodatkowo :)). Nawet jeśli uda Ci się zrzucić kilka lub kilkanaście kilogramów to zwykle dietę stosujesz przez określony czas. Dieta Cię męczy, dlatego po jej zakończeniu próbujesz sobie rekompensować ten czas. To nie ma sensu!

Dieta, która daje trwałe efekty

Ta dieta nie każe Ci jeść produktów A, B, C... Dieta IF (Intermittent Fasting) jest inna dlatego, że nie reguluje tego, co masz jeść - w zamian wprowadza szereg zasad. Najważniejszą zasadą jest to, że wprowadza post, tzn. przez X godzin w ciągu dnia nie możesz jeść. Nie brzmi może zbyt łagodnie, ale jest proste w realizacji. Te X godzin to może być na początek 12 godzin lub 16 godzin (dla bardziej zdeterminowanych). Na szczęście w czas ten wlicza się również sen, oznacza to że nie jesz np. od 21 do 9 (12 godzin) lub od 20 do 12 (16 godzin).

Kontrowersyjne śniadania

Jak zdążyłeś już przeczytać powyżej, niejedzenie do południa oznacza, że musisz zrezygnować ze śniadań. Dla jednych osób jest to jakiś problem, a dla drugich nie, bo i tak im się nie chce jeść z samego rana. Dieta IF obala mit, że zjedzenie śniadania jest konieczne, czy też mit, że zjedzenie śniadania napędza metabolizm. Według badań istotne jest, ile łącznie kalorii dostarczysz w ciągu doby, a nie ile zjesz posiłków. Dzięki temu, że będziesz mieć post 12 czy 16 godzinny to automatycznie dostarczysz organizmowi mniej kalorii.

Dieta IF - zagrożenia

Największym problemem może być fakt, że po okresie postu zaczynasz jeść nadrabiając straty "z górką". Niektórzy ze stosujących tą dietę skarżą się na fakt, że pod koniec okresu postu tracą energię i pojawia się drżenie rąk czy ból głowy. Bardzo ważne jest to, by po wprowadzeniu diety IF obserwować reakcje swojego organizmu. Po pewnym czasie możesz wydłużać okres postu - nawet do 20 godzin.

Okresowe "głodówki" mają pozytywny wpływ na zdrowie, pozwalają oczyścić organizm z toksyn. Dlatego namawiamy Cię do skorzystania i podzielenia się uwagami w komentarzach poniżej.

"" znaleziono też na stronach:

Tagi: odżywianie - dieta - odchudzanie - jak schudnąć

Komentarze

Dodaj komentarz +